Verdensomspennende andakt for Hjelpeforeningen

President Russell M. Nelson og Hjelpeforeningens generalpresidentskap – president Camille N. Johnson, søster J. Anette Dennis og søster Kristin M. Yee – vil tale til kvinner under en verdensomspennende andakt for Hjelpeforeningen søndag 17. mars 2024.

Andakten vil minnes formålet med og grunnleggelsen av Hjelpeforeningen, som fant sted 17. mars 1842. Alle medlemmer av Hjelpeforeningen og unge kvinner som fyller 18 år i 2024, inviteres til å delta. Etter andaktsbudskapene vil Hjelpeforeningen få anledning til å holde et lokalt vitnesbyrdsmøte der søstre kan dele sin tro på Jesus Kristus.

Hjelpeforeningen på stavs- eller menighetsplan oppfordres til å samles til andakten og vitnesbyrdsmøtet på kvelden søndag 17. mars. I tilfeller der det er vanskelig å samles på dette tidspunktet, kan Hjelpeforeningene ønske å møtes sammen på et annet tidspunkt. Lederne oppfordres også til å strømme andakten og vitnesbyrdsmøtet til dem som ikke kan komme personlig.

Stavs- eller menighetsråd oppfordres til å rådføre seg med hverandre for å drøfte følgende:

• Hvordan Kirkens medlemmer kan hjelpe til med barnepass under arrangementet slik at alle søstre i Hjelpeforeningen kan delta.
  • Et møtetidspunkt til andakten som passer best for søstrene i hvert område.
  • En dagsorden for møtet (se følgende eksempel):
    • Åpningsbønn
    • Forhåndsinnspilt sending (35 minutter): Budskap fra president Nelson og Hjelpeforeningens generalpresidentskap
    • Dele vitnesbyrd. Varighet bestemmes av staven eller menigheten.
    • Avslutningssang
    • Avslutningsbønn
  • Ytterligere forslag:
    • Oppfordre Hjelpeforeningens søstre til å skrive ned inntrykk de får under andakten.
    • Oppfordre søstrene til å ta kontakt med andre søstre globalt på sosiale medier om begivenheten ved hjelp av emneknaggen #JesusChristIsRelief.
    • Be lokale Hjelpeforeningspresidentskaper om å legge til rette for begivenheten.

Søstre i Hjelpeforeningen kan ta kontakt med andre søstre globalt på sosiale medier om begivenheten ved hjelp av emneknaggen #JesusChristIsRelief.

Visning av sendinger

Se andakten på Gospel Library, Media Library, YouTube og denne koblingen til sendingen.

Sendingen vil bli tilgjengelig på følgende språk:

Engelskfransktyskitalienskportugisisk og spansk. Flere språk vil bli lagt til i ukene etter sendingen.