Ledende siste dagers hellige kvinner fra Europa deltar i podkast

Kvinner kan påkalle himmelens krefter, ifølge tre områdeveiledere for organisasjoner fra Europa. Sibylle Fingerle, Letícia dos Santos Rudloff og Traci De Marco fra Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige deltok i den siste episoden av videopodkasten Real Talk & Friends som ble lansert fredag 20. august 2021.

AOA podcast 01Download Photo

“Det er alltid opp til oss hvordan vi får kontakt med vår Frelser og hvordan vi har kontakt med ham for å være sanne og ærlige i etterlevelsen av dette vidunderlige evangeliet,” sa Sibylle Fingerle under podkasten. “Våre åtte år gamle jenter trenger også å vite dette, våre unge kvinner trenger å vite dette, at de kan ta i bruk himmelens krefter,” bemerket Traci De Marco.

Kallet Områdeveileder for organisasjoner fyller et tomrom, forklarte Letícia dos Santos Rudloff. Det handler ikke om å følge en trend om å ha kvinnelig representasjon, men om å plassere ting på sine riktige steder, sa hun.

“Opplevelsen av å være en del av denne podkasten var helt fantastisk. Å besvare spørsmål om vår rolle i Kirken gjennom dette nye kallet og siste dagers hellige kvinners rolle var vidunderlig,” konkluderte søster Fingerle. “Teamet i Real Talk, spesielt Ganel-Lyn og Scott, fikk oss til å føle oss så velkommen, og det var et privilegium å snakke med dem,” bifalt søster De Marco.

“Takk, Jesus, for ledere som disse kvinnene! Traci hjalp meg å forstå prestedømskraft bedre. Letícia utvidet mitt syn på Kirkens rolle i å skape enhet over hele verden. Sibylles vitnesbyrd tente en brann i min sjel,” sa programleder Scott Sorensen. “Jeg er så inspirert av den oppriktighet og tro som ble uttrykt av disse bemerkelsesverdige områdeveilederne for organisasjoner. Jeg håper verden vil ta seg tid til å lytte til denne ærlige og håpefylte samtalen,” tilføyde programleder Ganel-Lyn Condie.

AOA podcast 02Download Photo

Podkastserien Real Talk & Friends presenteres av Seagull Book og produseres av Covenant Communications. Nylige episoder har hatt med Michelle D. Craig og Bradley R. Wilcox fra Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Helliges globale lederskap, så vel som Reid N. Moon som selger antikvariske bøker, og Mauli Junior Bonner, låtskriver og produsent av en film om historiene til svarte medlemmer i Kirkens tidlige historie.