Datoer for RootsTech Connect 2022 er fastsatt

Et fullt ut virtuelt arrangement vil bli holdt for andre år på rad

FamilySearch har bekjentgjort at RootsTech Connect 2022 vil finne sted 3.–5. mars 2022, som et fullt ut virtuelt slektshistoriearrangement. RootsTech Connect 2021 tiltrakk seg mer enn 1 million besøkende fra over 240 land, noe som gjorde årets samling til det største i RootsTechs historie.

Rootstech 01
Rootstech 20222021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

“Etter RootsTech Connect 2021 innså vi at vi kunne bringe gleden ved slektshistorie til millioner av mennesker, uansett hvor de befinner seg, gjennom en nettbasert, virtuell RootsTech-opplevelse,” sa Steve Rockwood, administrerende direktør i FamilySearch International.

Ved å bygge på årets suksess, vil RootsTech Connect 2022 forbli helt virtuelt og gratis.

“Vi følte oss ydmyke etter responsen på et virtuelt RootsTech, og er så takknemlige for alle våre sponsorer, utstillere, talere og alle som deltok,” sa Rockwood.

“Vi hørte fra tusenvis av mennesker fra hele verden at det nettbaserte opplegget i 2021, gjorde det mulig for dem å delta for første gang og glede seg over styrken i å lære og knytte bånd virtuelt. Og det opprettet et omfattende nettbasert læringsarkiv som nå kan benyttes gratis hele året,” la han til.

Slektshistorieentusiaster har tilgang til over 1500 gratis økter fra RootsTech 2021, på forespørsel.

Rootstech 02
Rootstech 20222021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

I fremtiden planlegger RootsTech å tilby et hybridopplegg som er både nettbasert og i fysisk format, med innhold som utvides og kan nås gjennom hele året.

“Når vi fortsetter å kartlegge nytt territorium med RootsTech, planlegger vi å gjøre det virtuelle arrangementet til en regelmessig del av opplevelsen, og ser frem til alle de nye mulighetene som vil åpne seg for mennesker overalt,” sa Rockwood.

Det fysiske arrangementet som vi så frem til i London i høst, vil ikke finne sted.

Klassene i 2022 vil tilby en blanding av fritt tilgjengelige, direktestrømmede og interaktive økter, der folk kan omgås, stille spørsmål og lære av eksperter og entusiaster. Det vil også være demonstrasjoner og opplevelser for folk i alle aldre, så vel som flerkulturelle feiringer.

Påmeldingen til RootsTech 2022 åpner i september 2021. For mer informasjon, gå til RootsTech.org.