Emne

Kirkehistorisk museum

Kirkehistorisk museum forteller historien om Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige gjennom lærerike utstillinger og programmer. Museet ligger i sentrum av Salt Lake City like vest for Temple Square, og har gratis adgang for publikum. Museet samler og viser siste-dagers-hellig kunst og gjenstander fra hele verden på en måte som gir en lærerik opplevelse for hele familien.

Museet har både faste gallerier og vekslende, midlertidige utstillinger om spesielle temaer. Mange av utstillingsgjenstandene kan også sees på Internett.

Kirkehistorisk museum ligger i 45 North West Temple Street, Salt Lake City, Utah, og er åpent for publikum mandag til fredag ​​fra 09.00 til 21.00 og fra 10.00 til 19.00 på lørdag og søndag.