TabChoir_EuropeTour.jpg

The Tabernacle Choir bekjentgjør nye datoer for turneen i 2022

The Tabernacle Choir and Orchestra at Temple Square bekjentgjorde ytterligere detaljer om sin turné i 2022 til syv byer i fire nordiske land og Storbritannia.  Turneen har blitt utsatt to ganger på grunn av covid-19-begrensninger. Den nye turneen i 2022 vil nå finne sted over 22 dager fra torsdag 16. juni til torsdag 7. juli. Turneen vil besøke alle de samme byene som var planlagt for den opprinnelige turneen. De nye datoene er oppført nedenfor. Konsertene begynner kl. 20.00.

• Stockholm, Sverige – dato: 18. juni 2022 (lørdag)* – sted: Konserthuset i Stockholm
  • Helsinki, Finland – dato: 21. juni 2022 (tirsdag) – sted: (kommer)
  • København, Danmark – dato: 25. juni 2022 (lørdag) – sted: DR Koncerthuset
  • Oslo, Norge    – dato: 28. juni 2022 (tirsdag) – sted: Oslo Spektrum
  • Edinburgh, Skottland – dato: 1. juli 2022 (fredag) – sted: Usher Hall
  • Newport, Syd-Wales – dato: 4. juli 2022 (mandag) – sted: International Convention Centre Wales
  • Cardiff, Wales – dato: 6. juli 2022 (onsdag) – sted: St. David’s Hall (kun for inviterte)

* Matiné kl. 14.00 samt kveldskonsert.

“Vi er glade for at vi, med betydelige samarbeid mellom konsertstedene og våre reisepartnere, har kunnet flytte denne turneen til disse datoene i 2022,” sa korets leder Ron Jarrett. “Vi vil fortsatt være i stand til å realisere det opprinnelige konseptet for turen, om å besøke Wales og andre områder med koret der de første kormedlemmene var tidlige konvertitter til Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, med musikalske talenter fra disse stedene.”

Før omleggingen av turneen ble det solgt billetter i Stockholm, København og Edinburgh. For brukere som kjøpte billetter til disse konsertene, har det blitt ordnet med overføring av billettene til de nye konsertdatoene for 2022. Hver av disse konsertstedene vil være i kontakt med billettinnehavere via e-post om fremgangsmåtene for billetter. E-postmeldingene fra Stockholm og København vil gi informasjon om refusjoner. Billettinnehavere i Edinburgh kan sende e-post til customer.enquiries@usherhall.co.uk for å be om refusjon. Billetter kan kjøpes i Stockholm, København og Edinburgh. Billettilgjengelighet på de andre turnestedene vil bli bekjentgjort i fremtiden. Se TabChoir.org/tour for mer informasjon.

Koret hadde sin første turné utenfor Utah i 1893, og har siden hatt utstrakt turnévirksomhet i USA og i andre land. Det har opptrådt i musikalske hovedsteder fra Israel og Russland til Japan og Australia. Forrige gang koret var på turné i disse fire nordiske byene var for 39 år siden, i 1982. Det har ikke besøkt Wales eller Skottland siden den første Europa-turneen i 1955. Omtrent 65 medlemmer av orkesteret har reist på turneene sammen med koret siden 2005.

Koret og orkesteret er aktive plateartister og har sitt eget plateselskap som har utgitt over 90 CD-er, DVD-er, bøker og andre produkter siden det ble grunnlagt i 2003. Korets nåværende CD-utgivelse, When You Believe: A Night at the Movies, ble utgitt i 2020 og er tilgjengelig for kjøp, nedlasting og strømming på TabChoir.org/shop. Albumet ble nummer 1 på Billboard® Magazines liste for Classical Crossover den første uken det ble utgitt.

For mer informasjon, gå til www.TheTabernacleChoir.org/tour. Ytterligere medieressurser finnes på nettstedet About Us/Newsroom.