Emne

Rullestoldistribusjon

• Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige deltok for første gang i et rullestolinitiativ i 2003 for å gi mennesker med nedsatt funksjonsevne en rullestol. Uten en rullestol er disse personene avhengige av venner og familie for å komme seg rundt, eller de blir nødt til å krabbe.
  • Kirken distribuerer rullestoler gjennom lokale byråer, deriblant førstedame-stiftelser.
  • I 2006 ble det distribuert 54 840 rullestoler i 54 land: Albania, Amerikansk Samoa, Angola, Argentina, Armenia, Barbados, Botswana, Brasil, Bulgaria, Kambodsja, Kina, Colombia, Costa Rica, Kroatia, Den dominikanske republikk, Egypt, Etiopia, Fiji, Ghana, India, Indonesia, Japan, Jordan, Kenya, Kirgisistan, Libanon, Malaysia, Mexico, Mikronesia, Moldova, Mosambik, Myanmar, Nepal, Nigeria, Palau, Palestina, Panama, Paraguay, Peru, Filippinene, Romania, Russland, Samoa, Serbia, Syd-Afrika, Sri Lanka, Surinam, Tanzania, Thailand, Trinidad, Tyrkia, Ukraina, Vietnam og Zimbabwe.