RootsTech-2021_aa.jpg

RootsTech er gratis og virtuell i 2021

Det er bare noen dager til verdens største slektshistoriske konferanse vil nå skjermene der hjemme. RootsTech Connect vil finne sted 25.–27. februar 2021 som et nettbasert arrangement for første gang. Arrangert av FamilySearch, en ideell organisasjon sponset av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, har RootsTech Connect helt gratis påmelding og er åpen for alle.

I de senere år har titusener samlet seg i Salt Lake City i delstaten Utah i USA for å være med. Organisasjonen utvidet sine internasjonale grenser og holdt en konferanse i London i oktober 2019. På grunn av den vedvarende covid-19-pandemien, vil RootsTech Connect 2021 være helt virtuell.

Med hovedtalere fra Italia og Storbritannia, så vel som klasser som tilbys på engelsk, spansk, portugisisk, fransk, tysk, italiensk, russisk og 35 andre språk, vil årets tre dager lange arrangement appellere til europeiske deltagere.

[Photo]

“Klassene er utarbeidet lokalt på en rekke europeiske språk av europeiske slektshistoriske eksperter,” forklarte Paulo Pereira, FamilySearch’ markedsføringssjef i Europa. “Dette er en uvurderlig opplevelse som omfatter hele verden. Den har til hensikt å inspirere den enkelte deltager fra alle land, kulturer og språk.”

Mer enn 200 000 deltagere har allerede meldt seg på fra mer enn 200 land og territorier, inkludert over 15 000 fra 43 europeiske land.

RootsTech Connect 2021 vil tilby en kombinasjon av både direktesendinger og innhold på forespørsel for å imøtekomme forskjellene i tidssoner for dens globale publikum. I tillegg vil øktene bli gjort tilgjengelig for visning på forespørsel etter at arrangementet er avsluttet.

Gjennom hele konferansen vil deltagerne kunne kommunisere med foredragsholdere, programledere, utstillere og andre deltagere gjennom direkte samtaler så vel som økter med spørsmål og svar.

“Dette vil være en feiring i verdensklasse av familier, kulturer og tradisjoner fra alle områder i verden. Den vil inneholde unik musikk, matoppskrifter, kultur og historier fra bidragsytere over hele kloden og spesielt fra våre europeiske land,” sa Pereira. “Bli med hundretusener fra hele verden på dette uforglemmelige virtuelle arrangementet. Du vil ikke angre på det.”

Konferansens hovedtalere innbefatter Nick Vujicic, en New York Times-bestselgende forfatter og internasjonal motiverende foredragsholder, prisbelønte BBC dramaskuespillerinnen Sunetra Sarker og Francesco Lotoro, en italiensk pianist, komponist, dirigent og samler av musikk som ble komponert i fangenskap under Holocaust. Andre hovedtalere kommer fra Australia, India, Uruguay, Mexico og USA.

Som en del av festlighetene vil Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige være vertskap for en “oppdagelsesdag” med eldste Jeffrey R. Holland i De tolv apostlers quorum og hans hustru Patricia. De vil drøfte betydningen av tilhørighet til sin familie, sitt hjemland og sine forfedre.

Dessuten vil eldste David A. Bednar, eldste Gary E. Stevenson og eldste Dale G. Renlund, også i De tolv apostlers quorum, holde et opplæringsmøte for ledere innen tempel- og slektshistorie. Ungdom og unge voksne mellom 11 og 35 år er på samme måte invitert til å delta i en spesiell aktivitet med tittelen “Our Quest for Connection” [Vår søken etter tilhørighet].

Lær mer og meld deg på RootsTech Connect 2021 gratis på RootsTech.org.