Kirken i Europa lanserer ny app for den oppvoksende generasjon

Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige i Europa har utvidet kanaltilbudet til unge voksne: En ny app kalt “Rising Generation” (Den oppvoksende generasjon) kan nå lastes ned på Android- og Apple-enheter.

Unge voksne over hele Europa kan laste opp sine arrangementer og raskt varsle andre om hva som skjer i deres region. Det tilknyttede nettstedet risinggeneurope.org har blitt forbedret med en mer strukturert design og ny funksjonalitet. Videre inviteres de unge voksne til å opprette forbindelser med hverandre på sosiale medier via deres Instagram- og YouTube-kanaler.

“Med denne nye appen har vi som mål å sørge for en plattform for alle unge voksne, for aldri igjen å gå glipp av alle de fantastiske aktivitetene, samtidig som vi har kontrollen på alle push-varslene,” sa Tom Erhart, en av apputviklerne fra Sveits. “Vi håper det vil forbedre muligheten til å samles, styrke hverandre og ha glede i Jesus Kristus,” fortsatte han.

Appbrukere kan konfigurere push-varslinger utfra land og områder. Arrangementer kan legges ut uten at man er registrert bruker. Hvis man ønsker å endre sine publiserte arrangementer, kan det gjøres ved å registrere seg med en e-postadresse.

“Jeg gleder meg over at de unge voksne skal få denne nye ressursen, som vil hjelpe dem å holde kontakt som fellesskap og sammen følge vår Frelser Jesus Kristus,” sier eldste Martin Turvey, en områdesytti fra Storbritannia, som gir støtte til Unge voksne i Europa.

Det er over 15 000 medlemmer av Kirken som deltar i Unge voksne i Europa, som har et ønske om å elske Gud, opprette forbindelser med hverandre og styrke sitt fellesskap.