reintegration-image_aaw.jpg

Ettersom covid-19 restriksjonene nå letter, er Kirken i ferd med å reintegrere seg

Kirken fortsetter å overvåke utviklingen nøye

Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige følger direktiver fra myndigheter og helsearbeidere over hele verden når den vurderer å komme gradvis tilbake til vanlige driftsprosedyrer som ble avbrutt av covid-19.

Kirken går fremover i alle områder av verden med tilstrekkelig varsomhet, og følger alltid veiledning fra myndighetene strengt for å hindre spredningen av pandemien. “Deres sikkerhet og velbefinnende vil alltid være vår største bekymring,” sa Kirkens profet og president Russell M. Nelson 6. mai 2020.

Hvilke av Kirkens funksjoner har gradvis startet reintegrering?

• Misjonærarbeid
    Prosessen med å tildele misjonærer til misjoner i sine hjemland er underveis, og de har begynt å motta sine nye oppgaver.
  • Tilbedelse i tempelet
    En gradvis gjenåpning av templer har begynt. Se også status for hvert tempel .

Hvilke av Kirke virksomheter er fremdeles midlertidig stoppet, utsatt eller stengt for publikum?

• Kirkens distribusjonssentre
  • Kirkens skoleverk
  • Kirkens historiske steder
  • Deseret Industries butikker
  • Pageants (festspill) (2020-pageants avlyst)
  • RootsTech London (2020-konferansen avlyst)
  • Nadverdensmøter og stavskonferanser
  • Temple Square
  • The Tabernakel Choir at Temple Square (2020 Heritage Tour i Europa flyttet til 2021) (2020 Heritage Tour har blitt flyttet og ukentlige sendinger er stengt for publikum
  • Ungdomsleirer, konferanser og vandreturer

Kirkens distribusjonssenter (oppdatert 10. april)

Lanseringen av nytt tempelordinanstøy, som opprinnelig var planlagt den 31. mars 2020, er forsinket på grunn av pandemien. Kirken vil gjøre det nye tempelordinanstøyet tilgjengelig gjennom nettbutikken og distribusjonssentret på et senere tidspunkt.

De fleste av Kirkens distribusjonssentre er stengt. Følgende distribusjonssentre i området Europa, der lokale myndigheter ikke har iverksatt covid-19 restriksjoner, er åpent.

• Praia, Kapp Verde