the-christ-child-bb.jpg

Julekampanjen 2019 oppfordrer til å yte tjeneste “Én etter én”

Den verdensomspennende innsatsen ‘Lys for verden’ er i sitt fjerde år

En verdensomspennende innsats for å yte tjeneste til andre i løpet av julehøytiden i 2019 har blitt lansert av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige.

Innsatsen “Lys for verden – Én etter én” starter offisielt 1. desember. Ressurser på engelsk er allerede tilgjengelig på Internett på LighttheWorld.org, med delbare bilder og videoer. Andre språk vil bli lagt til senere.

Deltagere oppfordres til å tenke på noen hver dag som de kan hjelpe eller invitere og yte tjeneste til slik Frelseren gjorde, én etter én.

“Lys for verden gir vidunderlige muligheter til å invitere venner og naboer til kirken og til ditt hjem for å lære om Frelseren sammen med deg,” sa eldste Dieter F. Uchtdorf i De tolv apostlers quorum. “På en hvilken som helst måte som føles naturlig og normal for deg, del med folk hvorfor Jesus Kristus og hans kirke er viktig for deg.”

Denne kampanjen, nå i sitt fjerde år, varer i hele desember.

Daglige anmodninger om å yte tjeneste

De som deltar kan melde seg på for å motta daglige påminnelser om å yte tjeneste, på e-post fra og med 1. desember 2019. Forslag til daglig tjeneste innbefatter å spise lunsj sammen med en ny person, hjelpe noen som trenger det ved å gi et lite bidrag til veldedighet eller planlegge en én-til-én aktivitet sammen med en venn eller en av dine kjære.

Juleevangeliet – video

En ny inspirerende video kalt “The Christ Child” [Kristusbarnet] vil være tilgjengelig for å ses, lastes ned og deles fra og med 24. november på LighttheWorld.org.

Den 18 minutter lange videoen er en fengslende, personlig og engasjerende versjon av juleevangeliet som hjelper seerne å oppleve og dele hendelsene rundt Frelserens fødsel gjennom øynene til førstehåndsvitner. Denne videoen kan sees på Gospel Media, i Gospel Library-appen og på YouTube.

Givermaskiner

De populære givermaskinene er tilbake i år, og gjør det enkelt å gi et bidrag til veldedighetsorganisasjoner som for eksempel: UNICEF, Church World Service, WaterAid, Water For People og internasjonale Medical Corps.

De 10 stedene der disse maskinene befinner seg er: Gilbert i Arizona, San Jose i California, Denver i Colorado, Laie i Oahu på Hawaii, Las Vegas i Nevada, New York City, Orem og Salt Lake City i Utah, London i England (Hyde Park besøkssenter) og Manila på Filippinene.

En spesiell søndagsgudstjeneste

Forsamlinger rundt om i Kirken vil holde en spesiell søndagsgudstjeneste den 22. desember. Medlemmer oppfordres til å invitere venner til å komme og tilbe sammen med dem på dette entimes, Kristus-sentrerte møtet. Sted og tidspunkt for disse gudstjenestene i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige kan finnes ved hjelp av møtehusfinneren på ChurchofJesusChrist.org.