Emne

Historiske steder

Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige legger stor vekt på å bevare og formidle sin historie. Kirken opprettholder en rekke historiske steder der personer av alle trosretninger kan lære viktige lærdommer om historie, tro og engasjement.

“Våre historiske steder hjelper oss å fortelle de siste-dagers-helliges unike historie,” sier Kirkens historiker og skriver, eldste Marlin K. Jensen. “Hvert sted er fullt av historisk korrekte detaljer og engasjerende utstillinger for å hjelpe folk bedre å forstå hvem vi er og hva som er viktig for oss.”

Alle Kirkens historiske steder er gratis og åpne for publikum. Noen steder er store og omfatter flere beliggenheter, for eksempel Nauvoo, Illinois, eller Palmyra, New York. Andre steder er små, med bare en statue eller en liten bygning, for eksempel Gadfield Elm møtehus i England eller Mormonbataljonens minnesmerke i San Diego, California. Mange steder tilbyr morsomme aktiviteter for familier.