Et spesielt budskap om håp og helbredelse fra profeten kommer på video den 20. november

Russell M. Nelson, profet og president for Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, vil dele et spesielt budskap med verden på video den 20. november 2020, kl 19:00 lokal tid.

President Russell M. Nelson
Russell M. Nelson© 2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Denne 11 minutter lange videoen vil fokusere på hvordan vi kan finne håp og helbredelse gjennom Jesus Kristus i denne tiden med betydelig global splittelse og ustabilitet. Den vil bli publisert på president Nelsons sosiale mediekontoer (Facebook, Instagram, Twitter) og på Kirkens hovedkanal på YouTube på 31 språk. * Videoen vil være tilgjengelig umiddelbart etterpå for å se etter behov  og for nedlasting på Newsroom.ChurchofJesusChrist.org og i Kirkens Gospel Media.

President Nelson har vært en Herrens apostel siden 1984. Han ble Kirkens leder i januar 2018. Hans tid som president vil bli husket som en tid bestående av verdensomspennende tjenestegjerning (han har besøkt 32 land og territorier i USA), økt tempeloppføring (våre helligste steder) og store organisatoriske endringer. Fra og med generalkonferansen i april 2018, hvor han ble oppholdt som Kirkens president, begynte president Nelson å introdusere hyppige justeringer for å hjelpe de hellige å yte tjeneste mer som Jesus Kristus og legge større vekt på verdens Frelser i alt Kirken gjør.

Før han ble leder for en verdensomspennende tro, var president Nelson en pioner innen hjertekirurgi. Som kirurg bosatt i Minnesota i 1951, hjalp han til med å forske og utvikle den første hjerte-lunge-maskinen som ble brukt i en åpen hjerteoperasjon. Han utførte den første åpne hjerteoperasjonen i Utah i 1955. Han har virket som president for Society for Vascular Surgery, direktør for American Board of Thoracic Surgery, styreformann for Council on Cardiovascular Surgery i American Heart Association og president for Utah State Medical Association. Han skrev en rekke kapitler i medisinske lærebøker og andre publikasjoner. Han foreleste og besøkte profesjonelt mange organisasjoner over hele USA og i andre nasjoner.

President Nelson er far til 10 (ni piker og én gutt), bestefar til 57 og oldefar til 127. Hans første hustru (og moren til deres 10 barn), Dantzel, døde for nesten 16 år siden. To av deres døtre (Wendy og Emily) døde av kreft. Han og hans andre hustru Wendy har vært gift siden 2006.

*Videoen vil bli publisert på albansk, arabisk, cebuano, dansk, engelsk (tekstet), finsk, fransk, indonesisk, italiensk, japansk, kambodjansk, kinesisk/kantonesisk, kinesisk/mandarin, koreansk, mongolsk, nederlandsk, norsk, portugisisk, rumensk, russisk, samoansk, spansk, svensk, tagalog, tahitisk, thai, tongansk, tsjekkisk, tysk, ukrainsk og ungarsk.