Emne

Administrasjonen av området Europa

Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige har over  15 millioner medlemmer fordelt på hundrevis av land over hele verden. Hovedkvarteret har vært i Salt Lake City siden 1847, men Kirkens administrasjon har blitt desentralisert.

Hovedkvarteret for området Europa ligger i Frankfurt am Main i Tyskland. Herfra yter Kirkens ledere åndelig og timelig lederskap for medlemmer i over 40 land. Det strekker seg så langt nord som til de nordiske landene og så langt syd som Spania og Kapp Verde.

Ansatte og frivillige seniormisjonærer arbeider i området Europas hovedkvarter og fører tilsyn med programmer i området.