Unge siste-dagers-hellige samles i Danmark for å feire sitt fellesskap og sin tro på Kristus

De var del av en samling av ialt 650 unge enslige voksne som deltok i Festinord, en årlig konferanse arrangert av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige for ungdom i Skandinavia og Finland. Årets arrangement fant sted 23. til 28. juli i Farum i Danmark. Koret fremførte salmene “This is the Christ” og “Jeg er Guds kjære barn” for å få tilhørerne til å grunne på invitasjonen som ligger i de utstrakte armene på Thorvaldsens Kristus-statue. Den danske billedhuggerens statue har spesiell betydning for siste-dagers-hellige, ettersom kopier finnes i flere av deres bygninger rundt om i verden, inkludert en 3,5 meter høy kopi på Temple Square i Salt Lake City. Møtet i Vor Frue Kirke ble en historisk hendelse ettersom både en siste-dagers-hellig kirkeleder og en historiker ved kirken holdt felles forelesninger om historien bak den originale Kristus-statuen. Matthew O. Richardson, annenrådgiver i Søndagsskolens generalpresidentskap i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, og Susanne Torgard forklarte hvordan Thorvaldsons fremstilling av frelseren har blitt et symbol på kristen tro og tilbedelse i både de siste-dagers-helliges og den lutherske tro.