Vitner om julen – Symboler på Kristus-konsert i Europa feirer Kristi fødsel

Tolv europeiske artister er med på en årlig konsert som blir sendt 11. desember 2022, kl. 18:00 CET

Vitner om julen – Symboler på Kristus, en times julekonsert med ti opptredener av populære europeiske artister, vil bli vist over hele Europa av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige den 11. desember 2022, kl. 18:00 CET. Konserten vil fokusere på tradisjonelle julesymboler slik som stjernen, juletreet, klokken, gavene osv. og deres tilknytning til Jesus Kristus.

Eldste Massimo De Feo, lederen for området Sentral-Europa, sa: “Vi inviterer alle til å nyte denne vakre julekonserten, og dele den med familie, venner og naboer.  Den vil underholde, den vil glede hjerter og oppløfte ånder.  Den vil forsiktig minne oss om at symbolene på julen viser oss kjærlighet, nestekjærlighet og fred, og til den ultimate kilden til disse dyder – Herren Jesus Kristus.”

Den er filmet i Charles Dickens Museum i London og Det romerske teateret i Mérida i Spania, og har konsertfremføringer i flere musikkgenre av tolv europeiske artister: Ruth Lorenzo (Spania), Herreys (Sverige), Salome Moana (Sveits), Naura (Spania), Igor & Vesna Gruppman (Ukraina og Serbia), Alex Sharpe (Irland), Jack og Marta Tyndale (Storbritannia og Spania) og Wolfgang og Constanze Gebauer (Tyskland og Østrig). Forteller er Savannah Stevenson (Storbritannia).

Alle artistene ga sin tid og sine talenter gratis til produksjonen og det samme gjorde de ti artistene i ensemblet som fulgte dem.  Eldste Hans T. Boom, president for Området Europa Nord i Kirken, sa at: “Denne unike konserten er en kjærlighetsgave til hele Europa fra alle artistene. Jeg tror seerne vil føle det.”

Programmet er fortalt på engelsk og vil være tilgjengelig på 31 språk med enten voiceover eller undertekster, herunder albansk, armensk, bulgarsk, kroatisk, tsjekkisk, dansk, nederlandsk, estisk, fransk, finsk, tysk, gresk, georgiansk, ungarsk, islandsk, italiensk, maltesisk, serbisk, makedonsk, maltesisk, norsk, polsk, portugisisk, rumensk, serbisk, slovakisk, slovensk, svensk og ukrainsk.

Eldste Boom tilføyde, “Dette er andre året Jesu Kristi Kirke i Europa har produsert en vakker julekonsert, men den rent europeiske talentlisten i årets program er svært viktig for oss – dette er våre naboer og venner som deler “sine talenter og sin tro”.

Konsertformat og hvordan man ser på

Konserten blir fremført på engelsk og vil bli vist på 31 språk. Den vil være tilgjengelig på Kirkens offisielle kanaler, herunder: lysforverden.org, Area Country Page, YouTube og Facebook  fra søndag 11. desember 2022 kl. 18:00 CET til midten av januar 2023.

I tillegg til programmet vil det være aktiviteter for barn og deres familier som finnes på lysforverden.org.

Ytterligere materiale, herunder en julekalender, plakater, utdelingskort og reklamevideoer, vil snart være tilgjengelig på lysforverden.org.