RisingGen_2ndBroadcast05aaa.png

Unge voksne fra Finland og Italia vil bli vist i overføring til tusener over hele Europa

Det andre ‘Rise and Reach’ [Stå opp og nå ut]-arrangementet er tilgjengelig via sosiale kanaler på 22 språk

Europas neste ‘Rise and Reach’ Facebook Live arrangement den 28. august kl. 19:00 CEST (18.00 i Storbritannia), presentert av unge voksne fra Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, vil fokusere på unge europeere som utgjør en forskjell i sitt lokalsamfunn. Det vil inneholde lokale rapporter, spørsmål og svar, musikk og mer.

Denne sommerens andre sending for ‘Den oppvoksende generasjon’ i Europa – ungdom og gifte eller enslige unge voksne – vil bli vist på 22 språk på Kirkens Facebook-side i hvert land, så vel som på Instagram og på YouTube. Sendingens tema er ‘Gå og gjør godt’.

Arrangementet vil inneholde profilvideoer med unge ektepar fra Finland og Italia. Det vil være en spesiell musikalsk fremføring fra Paris med Kirkens søstermisjonærer. Unge mennesker som er på misjon i andre deler av Europa, vil også være en del av sendingen.

Programverter er Irène Kabongo fra Belgia (bor i Paris) og Ben Warner fra Kent i Storbritannia.

Irène sa hun gledet seg til å delta på Internett-arrangementet. “Vi ønsker å få kontakt med deg, inspirere deg og bli inspirert av deg.”

“Vi gleder oss til å finne ut hvordan misjonærene og unge mennesker i Europa kommer i kontakt med hverandre denne sommeren på kreative måter,” tilføyde hun.

“Hvis du vil se på sammen med venner eller familie, vil det være bra å ha en rask prat for å bestemme seg for noen ting dere ønsker å prøve eller gjøre annerledes. Hvordan kommer folk til å ‘gå og gjøre godt’ på sine egne unike måter?”

Ben sa at han er begeistret for å være en del av denne store gruppen unge voksne: “Vi er så imponert over det gode dere gjør til tross for de utfordringer som møter oss over hele Europa. Vi ser deres godhet og deres ønske om å etterleve og dele evangeliet med andre. Dere må vite at det alltid vil være en plass for dere i vårt kirkesamfunn hvor dere kan finne tilhørighet, trives og bidra.”

Eldste Helmut Wondra, en områdesytti fra Wien og Julia Wondra, vil være sammen med Irène og Ben som deres spesielle gjester. Arrangementets verter skal stille Wondras spørsmål om selvaktelse, tjeneste og lykke i evangeliet. Konkret: Hvordan kan vi opprettholde vår glede til tross for de kriser som pågår rundt oss?

Alle ungdommer, heltidsmisjonærer fra Kirken og unge voksne oppfordres til å delta i arrangementet på sosiale medier 28. august og engasjere seg i aktiviteter og tjenesteprosjekter som kan gi åndelig, sosial, fysisk og intellektuell vekst.

Dette ‘Rise an Reach’-arrangementet gir deltagerne anledning til å invitere sine venner, enten de tilhører en tro eller ikke, til å se sendingen og engasjere seg i tjeneste for andre.