Stedet for Birmingham England tempel bekjentgjort

Herrens hus bekjentgjort i 2022 vil hjelpe lokale hellige å øke sitt "åndelige momentum"

Det første presidentskap i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige har bekjentgjort stedet for Birmingham England tempel. Tempelet vil bli bygget på en 8 mål stor tomt i 185-187 Penns Lane, Sutton Coldfield, Birmingham, England.

<p>Stedet for Birmingham England tempel.</p>
Stedet for Birmingham England tempel.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Planene omfatter et enetasjes tempel på ca. 1 000 kvadratmeter, med gjestehjem og ankomstfasiliteter. Kirkens president Russell M. Nelson bekjentgjorde tempelet under Kirkens konferanse i april 2022. “Positivt åndelig momentum øker når vi tilber i tempelet og vokser i vår forståelse av den storartede bredden og dybden i velsignelsene vi mottar der,” sa profeten. “Jeg ber deg innstendig om å stå imot verdens veier ved å fokusere på tempelets evige velsignelser. Din tid der gir velsignelser for evigheten,” sa han, da han bekjentgjorde 17 nye templer, herunder Birmingham England tempel.

Forkynnelsen av Jesu Kristi gjengitte evangelium begynte i 1837 i Storbritannia da misjonærer, herunder to medlemmer av De tolv apostlers quorum, begynte å undervise i Preston. På 1800-tallet emigrerte mer enn 52 000 konvertitter fra Storbritannia for å slutte seg til hovedgruppen av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige i USA. Innen 1870 besto nesten halvparten av Utahs befolkning av britiske immigranter.

De tre templene i Storbritannia omfatter det historiske London England tempel (innviet i 1958), Preston England tempel (innviet i 1998) og Birmingham England tempel (bekjentgjort i 2022). Birmingham England tempel vil være det tredje tempelet i drift i Storbritannia, som har nesten 187 000 medlemmer i mer enn 315 forsamlinger.

Detaljerte utformingsplaner for tempelet er fortsatt under utvikling. Ytterligere informasjon, som plantegninger av det utvendige og datoer for første spadestikk, vil bli offentliggjort senere. Prosjektlederne fortsetter å samarbeide med lokale myndigheter om foreløpige planer for tempelet som forberedelse til byggeaktiviteter.

Medlemmer av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige anser templer som “Herrens hus” og de helligste steder for tilbedelse på jorden. Templer er forskjellige fra Kirkens møtehus eller kapeller. Alle er velkomne til å delta på søndagens gudstjenester og andre aktiviteter på hverdager i lokale møtehus. Hovedhensikten med templer er imidlertid at trofaste medlemmer av Kirken skal delta i hellige seremonier som ekteskap som forener familier for evig.