Nyhetsartikkel

Mormonene hedrer leder for organisasjonen MorFarBarn

Mormonene ved leder for Informasjons- og samfunnskontakt, Øystein Amundsen, hedret 10. februar Øivind Benestad, en norsk teolog fra Kristiansand som i mange år har arbeidet for ekteskapets ukrenkelighet. Organisasjonen MorFarBarn (www.morfarbarn.no ) som Benestad leder, arbeider utrettelig for det tradisjonelle ekteskapet mellom mann og kvinne og for barns rett til en mor og far.

Øystein Amundsen overrakte en miniatyrstatue av en familie som leser en bok sammen. Dette skjedde i Kirken i Kristiansand en søndag der Benestad deltok på Kirkens møter og var i dialog om tro og tanke i våre forskjellige trossamfunn.