Jul i toner og Nes Bygdekor sang julen inn

Den første konserten ble holdt i Nes Kirke lørdag 13.desember på Luciadagen. Den andre konserten ble holdt i Mormonene’s kirke på Skedsmo, søndag 14.desember. Det ble en flott opplevelse for publikum når over 100 sangere stemte sammen i julens sanger, akkompagnert av orkester. Begge korene sang noe hver for seg, men også flere sanger sammen. Blant annet fra Handels Messias.

Marueen Saxegaard, leder i Nes bygdekor kommenterete: «Det er veldig moro for oss å synge i et så stort kor. Forberedelsene til konserten startet allerede sommeren 2014, da Sven Erik Lundqvist (dirigent Jul i Toner) og jeg snakket sammen på telefonen. Hvert av korene kom med forslag til konsertprogrammet. Enkelte forslag var felles, som «Joy to the World». Samarbeidet med Jul i Toner startet for første gang for noen år siden da vi sang «Halleluja koret» sammen.  Vi synes det er veldig moro å synge sammen så mange samtidig med kirkeorgel og orkester.»

Begge konsertene trakk fulle hus hvor publikum ble servert to flotte julekonserter.

Jul i toner holdt også kulekonsert i Fredrikstad og Drammen.