Generalkonferansen: Budskap om fred og håp gjennom Jesus Kristus

En generalkonferanse for Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige vil bli sendt direkte til publikum over hele verden lørdag og søndag 2. og 3. april 2022. Blant seerne vil være trofaste fra Europa hvor Kirken har nesten en halv million medlemmer.

ConferenceCenterSLCDownload Photo

Generalkonferansen er en verdensomspennende samling i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. To ganger i året, den første helgen i april og den første helgen i oktober, deler Kirkens ledere fra hele verden budskap eller taler med fokus på Jesus Kristus og hans evangelium. Disse embedsmenn omfatter profeten og presidenten for den verdensomspennende Kirken, president Russell M. Nelson, hans rådgivere i Det første presidentskap, medlemmer av De tolv apostlers quorum og andre generalautoriteter og ledere på generalplan.

Seerne lærer hvordan de kan finne fred, håp og glede i Jesus Kristus, hvordan de kan styrke familier ved å følge Jesu læresetninger og hvordan de kan motta personlig veiledning og inspirasjon fra Gud. Generalkonferansen strømmes og sendes direkte på ca. 70 språk og blir senere oversatt til mer enn 100 språk. Kirken innbyr alle, uavhengig av tro og bakgrunn fra hele verden – til å se, lytte og delta.

Generalkonferansens møter for alle enkeltpersoner, familier og venner vil bli avholdt lørdag 2. og søndag 3. april 2022. Alle kvinner og Unge kvinner innbys til å delta på et kvinnenes møte under konferansen.

Kirken sender generalkonferansen fra Konferansesenteret på Temple Square i Salt Lake City i delstaten Utah til hjem og forsamlinger over hele verden. Generalkonferansens møter vil begynne på følgende tidspunkter i CET:

Lørdag 2. april   18:00 Møtet lørdag formiddag

Lørdag 2. april   22:00 Møtet lørdag ettermiddag

Søndag 3. april              02:00 Kvinnenes møte

(for alle piker og kvinner over 12 år som fyller 12 år i 2022)

Søndag 3. april              18:00 Møtet søndag formiddag

Søndag 3. april              22:00 Møtet søndag ettermiddag

Det er mange måter å se, lytte og delta på, både på Internett og via lokale kanaler. De fem konferansemøtene strømmes direkte på ChurchofJesusChrist.org/broadcasts, på Kirkens Generalkonferanse YouTube-kanal, gjennom appen Evangeliebibliotek eller på https://www.churchofjesuschrist.org/countries/region?lang=eng&region=europe.

I Romania vil konferansemøtene for første gang bli sendt på Nasul TV i forberedte 1-timers segmenter den 9., 16., 23. og 30. april mellom kl. 15:00 og 16:00.

I Danmark vil Family Channel kontinuerlig sende konferansens møter og Musikk og det talte ord den 3. april.

På Kapp Verde vil den nasjonale TV-kanalen, Radio Televisão Caboverdiana kl. 15:30, sende direkte Musikk og det talte ord, etterfulgt av generalkonferansens møte søndag formiddag kl. 16:00.

Seerne er velkommen til å se eller lytte til noen eller alle møtene.