Lederbiografi

Eldste Rubén V. Alliaud

Rubén V. Alliaud ble i en alder av 53 år, opphold som generalautoritetsytti i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige den 6. april 2019.

Ruben-V-Alliaud

Rubén V. Alliaud ble født 8. januar 1966, i Buenos Aires i Argentina. Han giftet seg med Fabiana Bennett i 1992. De har 6 barn.

Han mottok en doktorgrad i jus ved universitetet i Belgrano i 1993. Deretter begynte han sin karriere i landets sivile domstoler, underlagt høyesterett. Senere spesialiserte han seg i strafferett. I 1996 ble han tildelt et professorat ved University of Belgrano Law School.

I 1998 begynte Rubén V. Alliaud å arbeide som advokat og ledende partner for Alliaud & Asociados. I løpet av sin karriere var han styremedlem i flere selskaper.

Da han ble kalt hadde eldste Rubén V. Alliaud virket som institutt-lærer, førsterådgiver i presidentskapet for opplæringssenteret for misjonærer i Argentina, og leder for informasjon og samfunnskontakt.

Han har virket i mange stillinger i Kirken, herunder heltidsmisjonærer i Uruguay Montevideo misjon, eldstenes quorumspresident, rådgiver i et stavens misjonspresidentskap, veileder for unge enslige voksne, rådgiver i et biskopsråd, høyrådsmedlem, biskop, rådgiver i et stavspresidentskap, stavspresident, områdesytti i Området Syd-Amerika syd og president for Argentina Córdoba misjon.