Lederbiografi

Eldste L. Tom Perry

Eldste L. Tom Perry, medlem av De tolv apostlers quorum i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, ble kalt til sin nåværende stilling 6. april 1974, etter å ha vært assistent for De tolv siden 1972.

Eldste Perrys tjeneste i Kirken begynte med en misjon til nordstatene i 1942, og deretter tjenestegjorde han i to år i Marineinfanteriet i Stillehavsområdet. I Kirken virket han senere blant annet som rådgiver i et biskopsråd i Lewiston, Idaho; rådgiver i et stavspresidentskap i Sacramento, California; høyrådsmedlem i New York stav og president for Boston stav.
 [NO TRANSLATION]

Han ble født 5. august 1922 i Logan, Utah, sønn av Leslie Thomas og Nora Sonne Perry. Han tok sin bachelorgrad i økonomi ved Utah State University i 1949, og tok deretter påbyggingsstudier der. I sin yrkeskarriere arbeidet han innen detaljhandel som nestleder og kasserer i selskaper i Idaho, California, New York og Massachusetts.

18. juli 1947 ble han viet til Virginia Lee fra Hyde Park, Utah, i Logan tempel. Hun døde 14. desember 1974. De har to døtre og en sønn.

Han giftet seg med Barbara Taylor Dayton i Salt Lake tempel 28. april 1976.