Lederbiografi

Eldste Alan T. Phillips

<p>Eldste Alan T. Phillips</p>
Eldste Alan T. Phillips2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Tjeneste i Kirken

Eldste Alan T. Phillips ble oppholdt som generalautoritetsytti i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige på generalkonferansen i april 2023. Da han ble kalt, hadde han vært medlem av det syvende quorum av De sytti i områdepresidentskapet for Europa nord.

Eldste Phillips har hatt en rekke kall i Kirken, blant annet som heltidsmisjonær i England Manchester misjon, rådgiver i et biskopsråd, høyrådsmedlem, stavspresident og områdesytti.

Yrkeskarriere

Eldste Phillips tok sin bachelor- og mastergrad fra The London School of Economics and Political Science (LSE). Han har arbeidet innen næringsliv, finans og undervisning. Før han ble kalt til De sytti, arbeidet han som akademisk leder for Brigham Young University London Center.

Personlig liv

Alan Thomas Phillips ble født i Kent i England 19. juni 1970. Han giftet seg med Lindsey Lee Iorg i 2005. Sammen har de har fire barn.