Lederbiografi

Timothy J. Dyches

Eldste Timothy J. Dyches ble oppholdt som medlem av De syttis annet quorum i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige 6. april 2013, 62 år gammel. Før han ble kalt, hadde han vært president for Oregon Portland misjon (2008-2011). 1. August 2015 begynte Eldste Dyches sin tjeneste som annenrådgiver i presidentskapet for området Europa, under ledelse av Eldste Patrick Kearon.

Eldste Dyches studerte ved Brigham Young University, hvor han tok en bachelorgrad i universitetsstudier. Han tok sin medisinske grad og spesialistutdannelse ved Washington University Medical School i St. Louis, Missouri. I 1985 startet han en privat praksis hvor han utførte øre-, nese-, halskirurgi frem til 2008. I 2012 ble han nestleder for operasjonell utvikling i organisasjonen Ambulatory Surgical Centers of America.

Eldste Dyches har hatt en rekke kall i Kirken, herunder heltidsmisjonær i Tyskland syd misjon (1970-1972), menighetssekretær, Søndagsskolens president, høyrådsmedlem, stavspresidentens rådgiver, stavspresident, tempelordinansarbeider, rådgiver til stavens misjonspresident, områdesytti, misjonspresident og diakonenes quorumsveileder.

Timothy John Dyches ble født i Murray, Utah i januar 1951. Han giftet seg med Jill Elizabeth Dudley i april 1974. De har tre barn og tolv barnebarn, og bor i Reno, Nevada.