20210402_235308_Bell_DJI_0272.jpg

Det første presidentskap bekjentgjør endringer i forbindelse med generalkonferansen

Møtet lørdag kveld vil opphøre. Personlig tilstedeværelse på konferansen i oktober 2021 vil ikke være mulig

Det første presidentskap i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige har bekjentgjort endringer i Kirkens kommende generalkonferanser, som avholdes hver april og oktober.

Fra og med generalkonferansen i oktober og deretter vil møtet lørdag kveld opphøre. Tidligere ble det avholdt et møte lørdag kveld for kvinner (oktober) eller prestedømsbærere (i april). Denne endringen gjøres ettersom alle generalkonferansens møter nå er tilgjengelige for alle som ønsker å se eller lytte.

For generalkonferansen i oktober 2021 (som holdes 2.–3. oktober), vil konferansemøtene holdes i auditoriet i Konferansesenteret i Salt Lake City. Nok en gang vil Konferansesenteret være stengt for publikum.

Generalkonferansen er en mulighet for Kirkens medlemmer og venner over hele verden til å motta budskap om Frelseren Jesus Kristus fra levende profeter og apostler gjennom stadig voksende teknologi.