Kirken representert ved den fjerde Verdenskongressen for familier

Etter invitasjon til å tale på kongressens innledende plenumsmøte, sa han: “Sivilisasjoner og samfunn kan og vil bare være så sterke som deres familier. Denne tanken har trolig blitt uttalt hundrevis av ganger på konvensjoner og konferanser som denne til støtte for familien over hele verden. Jeg ønsker å legge følgende uttalelse til denne åpenbare sannhet: En familie kan og vil bare være så sterk som ekteskapet den er basert på. Samtidig med møtene i Kongressen deltok eldste Frerich Görts, tidligere statssekretær i den tyske føderale regjering og for tiden Kirkens representant til EUs institusjoner, i Det internasjonale parlamentariske forum. Forumet samlet i tillegg til politiske representanter, de fremste aktivistene og lederne for samfunns-, utdannings- og forskningsinstitusjoner som forsvarer den naturlige familien og livet som grunnleggende prinsipper, for å analysere og foreslå mulige løsninger innenfor politiske og internasjonale lovgivende områder, samt deltagelse i og påvirkning av samfunnet. Mens eldste Kopischke talte til et publikum av mer enn 2000 delegater som representerer flere hundre familievennlige organisasjoner og forskere, og eldste Görts engasjerte politiske ledere og samfunnsledere, hadde eldste Jim og søster Carol Brande, informasjon og samfunnskontakt-misjonærer, en stand på utstillingsområdet av Verdenskongressen for familier med hjelp av lokale medlemmer av Kirken. Standen som fokuserte på familiens hjemmeaften, et av Kirkens programmer som ble etablert i 1915 for å oppmuntre foreldre til å bygge og styrke familieforhold, ble forventet å tiltrekke seg hundrevis av besøkende med sin varme og innbydende design. Der kunne de besøkende se et utvalg av familie-relaterte videoer, lære om Kirkens støtte til den tradisjonelle familien og forlate den med noe spesielt å huske. Utstillingsområdet vil være åpent til slutten av kongressen, søndag 27. mai.