The Tabernacle Choir kunngjør nye datoer for turneen i 2021

The Tabernacle Choir og Orchestra at Temple Square kunngjorde ytterligere detaljer om sin turné i 2021 til syv byer i fire nordiske land og Storbritannia.  Turneen som opprinnelig var planlagt for 2020, ble utsatt på grunn av begrensninger i forbindelse med covid-19. Den har fått ny konsertplan, og strekker seg over 22 dager fra torsdag 17. juni til torsdag 8. juli 2021. Turneen vil omfatte alle de samme byene som var planlagt for turneen i 2020.  De nye konsertdatoene er som følger:

By

Dato (dag)

Konsertsted

Stockholm, Sverige

19. juni 2021 (L)*

Konserthuset Stockholm

Helsingfors, Finland

22. juni 2021 (Ti)

(vil bli kunngjort)

København, Danmark

26. juni 2021 (L)

DR Koncerthuset

Oslo, Norge

29. juni 2021 (Ti)

Oslo Spektrum

Edinburgh, Skottland

2. juli 2021 (F)

Usher Hall

Cardiff, Wales

5. juli 2021 (M)

St. David’s Hall (kun for inviterte)

Newport, Syd-Wales

6. juli 2021 (Ti)

International Convention Centre Wales

* Matiné og kveldskonsert.

“Vi er glade for at vi, med betydelig samarbeidsvilje fra konsertstedene og våre reisepartnere, har klart å få nye datoer til denne turneen i 2021,” sa korpresident Ron Jarrett. “Vi vil fremdeles få satt ut i livet det opprinnelige konseptet der turneen går innom Wales og andre områder som har gitt koret en arv, da de første medlemmer var tidlige konvertitter til Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, med musikalske talenter fra disse stedene.”

TabernacleChoir_OrchestraTempleSquare
The Tabernacle Choir and Orchestra at Temple Square© 2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Før planleggingen av turneen kom i gang på nytt, var billettene lagt ut for salg i Stockholm og Edinburgh. For publikummere som har kjøpt billett til disse konsertene, har det blitt ordnet slik at de har fått overført disse billettene til de nye konsertdatoene i 2021. Begge disse konsertstedene vil være i kontakt med billettinnehavere via e-post om hva man skal gjøre. E-postmeldingen fra Stockholm vil gi informasjon om refusjonsmuligheter. Billettinnehavere til konserten i Edinburgh kan sende en e-post til customer.enquiries@usherhall.co.uk for å anmode om refusjon. Billettsalget til Stockholm og Edinburgh er i gang igjen. Billetter til København blir lagt ut mandag 6. juli 2020. Billettsalg til de andre konsertstedene på turneen vil bli kunngjort senere. Gå til TabChoir.org/tour for å se mer informasjon.

Koret hadde sin første turné utenfor Utah i 1893, og har siden hatt utstrakt turnévirksomhet i USA og andre land. I tillegg til korets tidligere turneer i Europa, har det opptrådt i musikkhovedsteder fra Israel og Russland til Japan og Australia. Turnevirksomheten har også innbefattet opptredener ved innsettelsen av syv amerikanske presidenter. Et supplement på ca. 65 medlemmer av orkesteret har reist på turné sammen med koret siden 2005.

Koret og orkesteret er aktive plateartister, og har sitt eget plateselskap som har utgitt over 90 CD-er, DVD-er, bøker og andre produkter siden det ble grunnlagt i 2003. Korets nyeste CD-utgivelse, When You Believe: A Night at the Movies ble sluppet fredag 22. mai, og kan kjøpes, lastes ned og strømmes på TabChoir.org/Shop. Albumet var nummer 1 på Billboard® Magazines Classical crossover-liste første uken etter at den ble sluppet.

For mer informasjon, gå til www.TheTabernacleChoir.org/tour. Ytterligere medieressurser finnes på nettstedet under About Us/Newsroom.