LTW2020_GivingMachine-ab.jpg

Verdensomspennende innsats for å være “Lys for verden” gir bidrag til veldedighetsorganisasjoner

Nesten 159 000 artikler har blitt kjøpt av publikum i en verdensomspennende innsats organisert av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. Lys for verden: Én etter én – kampanjen for å gi et bidrag til de trengende i løpet av julehøytiden 2019 begynte offisielt 1. desember og varer til slutten av måneden. Dette er det fjerde året initiativet finner sted.

Begivenheter ved oppstarten ble holdt ved de populære givermaskinene, som har blitt plassert på 10 steder i Storbritannia, USA og på Filippinene.

Maskinene gjør det enkelt å gi et bidrag til verdensomspennende veldedighetsorganisasjoner som for eksempel UNICEF, Church World Service, WaterAid, Water For People og International Medical Corps.

Til dags dato har nesten 3,9 millioner dollar blitt gitt til veldedighetsorganisasjoner gjennom de røde maskinene. Bidragsytere har brukt kredittkortene sine i maskinene mer enn 100 000 ganger.

Artiklene som har blitt kjøpt innbefatter nesten 63 000 kyllinger, omtrent 1,6 millioner måltider, nesten 955 000 vaksiner, mer enn 3 500 par sko og mer enn 7 200 briller.

Stedene i USA der maskinene er plassert er Gilbert i Arizona, San Jose i California, Denver i Colorado, Laie (Oahu) på Hawaii, Las Vegas i Nevada, New York City og Orem og Salt Lake City i Utah. Maskiner har blitt plassert i London i England og Manila på Filippinene.

Artister rundt hele verden har deltatt i initiativet gjennom å dele budskap gjennom musikk.

Lys for verden-initiativet har også fått medienes oppmerksomhet de siste ukene, med dekning fra for eksempel Daily Mail i London.

Spesiell søndagsgudstjeneste

Kirkens forsamlinger vil holde en spesiell søndagsgudstjeneste på søndag den 22. desember. Alle er invitert til å delta på dette én-timers, Kristus-sentrerte møtet. For steder og tidspunkter for disse gudstjenestene i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige, vennligst gå til møtehusfinneren på ChurchofJesusChrist.org.