Nytt nettsted fungerer som innholdsknutepunkt om siste dagers hellige i Europa

Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige har offisielt lansert en engelskspråklig europeisk nyhetsredaksjon på nett

Etter flere måneder med utvikling og testing, lanserte Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige offisielt en europeisk nyhetsredaksjon på nett. Dette nettstedet samler rapporter og erfaringer fra de enkelte lands nyhetsredaksjoner for å gi nyhetsmedier og opinionsledere fra hele Europa en samlet opplevelse på engelsk.

<p>Den nye engelskspråklige europeiske nyhetsredaksjonen.</p>
Den nye engelskspråklige europeiske nyhetsredaksjonen.2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

“Denne kanalen vil gi mediebransjen et sentralt innholdsknutepunkt for informasjon om Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige i hele Europa”, sa Dinis Adriano, kommunikasjonssjef for Kirkens område Europa sentralt. “Det vil være en nyttig ressurs i tillegg til landenes nyhetsredaksjoner vi er kjent med, som opprettholder et lokalt fokus. Vi forventer at dette verktøyet vil være en forenende styrke for hele Europa,” la han til.

Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige er et globalt trossamfunn med mer enn en halv million medlemmer i Europa.

For tolv år siden begynte Kirken å lansere nettbaserte nyhetsredaksjoner i forskjellige europeiske land på sine respektive språk. Disse nettstedene vil eksistere videre, men noen av høydepunktene vil nå også bli delt gjennom den europeiske nyhetsredaksjonen på engelsk for å nå et bredere publikum.

Denne sentrale innholdskilden vil også gjøre det mulig for journalister, opinionsledere og Kirkens medlemmer å få et internasjonalt perspektiv på Kirkens virksomhet.

I tillegg kan Kirkens globale og europeiske ledelse bruke det nye nettstedet til å komme med kunngjøringer og ta opp relevante emner.

Den engelskspråklige nyhetsredaksjonen for Europa finner man ved å klikke her, eller ved å besøke en hvilken som helst annen nyhetsredaksjon i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige og klikke øverst i høyre hjørne som åpner en meny med tilgjengelige land- og flerlandsutgaver.