Europeiske siste dagers hellige forbereder seg til å se generalkonferansen

Generalkonferansen er en verdensomspennende samling i Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. To ganger i året, den første helgen i april og oktober, deler Kirkens ledere fra hele verden budskap med Jesus Kristus og hans evangelium i fokus. Blant dem som følger konferansesendinger fra Salt Lake City i USA, 6.–7. april 2024, vil det være mange tusen trofaste fra hele Europa.

<p>Konferansedeltagere samles før generalkonferansens møte søndag formiddag i Konferansesenteret på Temple Square i Salt Lake City i Utah, 1. oktober 2023.</p>
Konferansedeltagere samles før generalkonferansens møte søndag formiddag i Konferansesenteret på Temple Square i Salt Lake City i Utah, 1. oktober 2023.2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

“Generalkonferansen har velsignet meg fordi det alltid er minst én tale som var tiltenkt meg alene, i en bestemt situasjon eller prøvelse jeg gjennomgikk,” sier et medlem av Kirken som bor i Tyskland. På forrige konferanse i oktober 2023 inviterte Kirkens president Russell M. Nelson tilhørerne til å “tenke celestialt” eller himmelsk.

Et lokalt medlem fra Nederland reflekterer: “For meg betyr det å tenke celestialt å feste mer lit til Guds tidsplan og plan, og å ha tro på at ting vil ordne seg til vårt beste. Det betyr også å lære å gi slipp og legge ting i hans hender. Jeg har virkelig arbeidet med det, og det har gitt meg så mye indre fred.”

direktesendingssiden til ChurchofJesusChrist.org på mer enn 70 språk. De kan også sees på Generalkonferansens YouTube-kanal, Gospel Stream-appen, Evangeliebibliotek og andre radio-, TV-, satellitt- og digitale kanaler.

Etter sendingen vil budskapene være tilgjengelig i tekst-, lyd- og videoformat på flere kanaler på mer enn 70 språk, slik at man kan se og studere dem når man ønsker det. Disse kanalene omfatter Evangeliebibliotek, Media Library, Generalkonferansens YouTube-kanal, Gospel Stream og Kirkens tidsskrifter.